REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ WATAGA KRZYSZTOF KANIA


§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Pod pojęciami użytymi w niniejszym regulaminie rozumie się:
a) pośrednik – Krzysztof Kania, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wataga Krzysztof Kania, ul. Jabłoniowa 17B/5, 80-175 Gdańsk, NIP 583-241-64-52, REGON: *********, e-mail: ******************, tel. ***********;
b) klient – podmiot zlecający wykonanie usługi;
c) konsument – klient będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej lub zawodowej albo zlecającą wykonanie usługi poza prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową;
d) sprzedawca – IKEA Retail Sp. z o.o.;
e) towar – rzeczy ruchome, będące przedmiotem umowy sprzedaży zawieranej przez sprzedawcę i klienta za pośrednictwem pośrednika;
f) umowa sprzedaży – umowa, której przedmiotem jest towar, a stronami są sprzedawca i klient;
g) usługa – usługa pośrednictwa świadczona przez pośrednika na rzecz klienta i polegająca na zakupie u sprzedawcy zamówionych przez klienta towarów, dostarczenie ich i ewentualne wniesienie do budynku i złożenie;
h) koszt usługi – kwota wyrażona w PLN, widoczna na stronie www.wataga.pl w zakładce cennik, którą klient zobowiązuje się zapłacić;
i) dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z usługi oferowanej przez pośrednika na stronie www.wataga.pl
3. Pośrednik nie jest właścicielem towaru. Towar zawsze jest zakupiony w sieci sklepów IKEA Gdańsk, który jest jego właścicielem.
4. Pośrednik nie jest sprzedawcą.
5. Zakazane jest dostarczanie pośrednikowi przez klienta treści o charakterze bezprawnym.
6. Zlecenie wykonania usługi przez klienta oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu.
7. Niniejszy regulamin stanowi również regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 pkt 1 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 1422 z póżn. zm.).

§ 2 ZLECENIE WYKONANIA USŁUGI

1. Zlecenie wykonania usługi następuje poprzez przesłanie wypełnionego formularza zamówienia, zawierającego listę produktów z oferty sieci IKEA oraz danych teleadresowych klienta.
2. Na podstawie otrzymanego formularza zamówienia, pośrednik dokonuje wyceny usługi i przesyła wycenę drogą elektroniczną, do akceptacji klienta.
3. Akceptując warunki proponowane przez pośrednika, klient zawiera umowę pośrednictwa w zakupie towarów oraz zamówionych usług dodatkowych, z pośrednikiem.
4. Przez umowę pośrednictwa, pośrednik zobowiązuje się do wykonania usługi, w szczególności do zakupu i dostarczenia wybranego przez klienta towaru, a klient zobowiązuje się do zapłaty kosztów dostawy oraz zamówionych usług dodatkowych.
5. Umowa pośrednictwa handlowego zostaje zawarta na czas wykonania usługi przez pośrednika.
6. Potwierdzenie złożenia zlecenia wykonania usługi zostanie wysłane na adres poczty elektronicznej podany przez klienta.

§ 3 WARUNKI DOSTAWY I PŁATNOŚĆ

1. Pośrednik kupuje towar w sklepie IKEA w Gdańsku i dostarcza za opłatą klientowi. Pośrednik oferuje usługę wniesienia i montażu zakupionych towarów, z której klient nie musi skorzystać.
Zapłata kosztów usługi możliwa jest gotówką, kierowcy przy odbiorze zamówienia lub
przelewem na następujący rachunek bankowy pośrednika: nr ****************************************
2. Pośrednik dołoży wszelkich starań aby czas realizacji usługi był jak najkrótszy. Wiążącym terminem dostawy jest termin wskazany przez pośrednika w ofercie przesłanej drogą elektroniczną klientowi.
3. Cena usługi jest każdorazowo ustalana indywidualnie i zależy od wartości zamówienia, gabarytów i ciężaru towaru oraz miejsca dostarczenia.
4. Ceny przedstawione na stronie www.wataga.pl są orientacyjne i nie stanowią oferty w rozumieniu prawa handlowego.
5. Pośrednik wniesie nieodpłatnie towar, pod pierwsze możliwe zadaszenie, pod wskazanym adresem.
6. Pośrednik nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez klienta w złożonym zamówieniu.
7. Pośrednik zastrzega sobie prawo odstąpienia od Umowy, jeśli zamówiony przez klienta towar, nie będzie dostępny w sklepie IKEA Gdańsk.
8. Klient jest zobowiązany być dostępny w umówionym terminie, pod wskazanym adresem, w celu odbioru towaru i uregulowania należności.
9. Klient w obecności kierowcy jest zobowiązany sprawdzić czy dostarczony towar jest kompletny i nie posiada uszkodzeń powstałych w trakcie transportu. W przypadku stwierdzenia przez klienta niezgodności towaru z zamówieniem lub jego uszkodzenia, klient sporządza i przekazuje kierowcy stosowny protokół. Pośrednik jest zobowiązany dostarczyć pełnowartościowy towar w możliwie najbliższym terminie.
10. Klient potwierdza podpisem odebranie towaru od kierowcy. Tym samym stwierdza, że nie ma zastrzeżeń do otrzymanego zamówienia.
11. Klient otrzymuje od kierowcy paragon lub fakturę vat na zamówiony towar.
12. Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury od pośrednika w formie elektronicznej, przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej.


§ 4 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE DOTYCZĄCE USŁUGI

1. Usługa świadczona przez pośrednika nie podlega procedurze reklamacyjnej towarów konsumpcyjnych, gdyż świadczenie usług pośrednictwa handlowego nie jest towarem konsumpcyjnym.
2. Realizacja roszczeń klienta związanych z wykonaniem przez pośrednika usługi odbywa się na zasadach ogólnych, uregulowanych w kodeksie cywilnym.
3. Istnieje możliwość polubownego rozwiązania ewentualnego sporu między klientem a pośrednikiem dotyczącym wykonania usługi. W tym celu konsument może zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o podjęcie przez niego postępowania mediacyjnego. W celu polubownego rozwiązania ewentualnego sporu konsument może również zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego.

§ 5 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE DOTYCZĄCE TOWARU

1. Pośrednik nie jest sprzedawcą towaru, zatem nie odpowiada z tytułu roszczeń wynikających z reklamacji towaru przez klienta.
2. Wszelkie roszczenie reklamacyjne towaru klient zgłasza do sprzedawcy towaru. Szczegóły dotyczące warunków gwarancji i reklamacji znajdują się na stronie www.ikea.pl
3. Podstawą do złożenia reklamacji jest paragon/faktura dokumentująca zakup towaru w sklepie IKEA.
4. Pośrednik odpowiada tylko i wyłącznie za wady towaru powstałe podczas transportu lub za niezgodność dostarczonego towaru z zamówieniem.
5. Pośrednik nie ma obowiązku dostarczyć reklamowanego towaru od klienta do sprzedawcy.

§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy pośrednictwa handlowego bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Po upływie tego terminu prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta wygasa.
2. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie pośrednikowi przez klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy klient może złożyć:
a) za pomocą poczty, wysyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres korespondencyjny pośrednika (adres wskazany w § 1 pkt 1 lit. a niniejszego regulaminu),
b) za pomocą poczty elektronicznej, wysyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres poczty elektronicznej pośrednika (adres e-mail wskazany w § 1 pkt 1 lit. a niniejszego regulaminu).
4. Pośrednik potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wysyłając niezwłocznie potwierdzenie do konsumenta na adres (poczty elektronicznej albo korespondencyjny), z którego konsument wysłał oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
5. W razie odstąpienia od umowy powstanie obowiązek zapłaty przez konsumenta za świadczenia spełnione przez pośrednika do chwili odstąpienia od umowy, jeżeli konsument zażądał rozpoczęcia wykonywania usługi objętej umową przed upływem terminu na odstąpienie od niej. Kwotę do zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu w jakim pośrednik wykonał usługę.
6. Żądanie rozpoczęcia wykonywania umowy przed upływem terminu do odstąpienia od niej konsument może zgłosić pośrednikowi przesyłając oświadczenie na adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej pośrednika (adresy wskazane w § 1 pkt 1 lit. a niniejszego regulaminu).
7. Klient nie może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy jeśli usługa, której umowa dotyczy, została już wykonana. Zapis ma zastosowanie pomimo wykonania usługi przed upływem terminu przysługującego na odstąpienie od umowy.

§ 7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez pośrednika jego danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2015 r., poz. 2135 z późn. zm.).
2. Klient oświadcza, że dobrowolnie podaje pośrednikowi swoje dane osobowe.
3. Administratorem danych osobowych jest pośrednik.
4. Dane osobowe klienta są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji umowy pośrednictwa handlowego.
5. Klient wyraża zgodę na przekazanie jego danych korespondencyjnych sprzedawcy w celu wystawienia przez sprzedawcę klientowi faktury vat.
6. Klient ma prawo uaktualnienia, uzupełnienia lub sprostowania danych osobowych podanych pośrednikowi.
7. Po wykonaniu umowy pośrednictwa handlowego pośrednik usuwa dane osobowe klienta.

§ 8 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają w szczególności przepisy kodeksu cywilnego.